Razem (brutto): 0,00 zł

Żeby ułatwić decyzję wyboru Twojego przyszłego instrumentu przybliżymy co nieco każdą serię cajon Schlagwerk po kolei. Jeśli nie wiesz czym się kierować podczas podejmowania decyzji zajrzyj do części pierwszej poradnika.

Kids CajonBudowa:
Seria Kids cajon to instrumenty skonstruowane z myślą o najmłodszych. Stabilna konstrukcja i wytrzymała powierzchnia gry to jej zdecytowane atuty. Seria posiada trzy modele - dwa to podstawowe cajony o zmniejszonych rozmiarach i miłymi dla oka nadrukami, natomiast model CP-401 posiada możliwość grania w pionie lub poziomie, a otwór rezonansowy - podobnie jak w modelu Agile Dual Red - znajduje się w boku instrumentu.

Szczegóły techniczne:
Płyta wierzchnia: brzoza, 3 warstwy (buk, 3 warstwy w przypadku modelu CP-401)
Korpus: brzoza, 8 warstw
Fornir: brak. Instrumenty posiadają nadruki

Wymiary: 35 x 24 x 24 cm (36 x 30 x 30 cm w przypadku modelu CP-401)
Sprężyna: 1 x 20 spirali (2 x 20 spirali w przypadku modelu CP-401)
Powierzchnia siedziska z powłoką antypoślizgową
Możliwość grania w pionie i w poziomie w przypadku modelu CP-401

Brzmienie:
Umiarkowane brzmienie basowe
Delikatna i kontrolowana odpowiedź werbla
Wyraźna separacja bass/snare

Ustawianie sprężyn:
W modelach serii Kids Cajon nie ma możliwości ustawiania sprężyn.

x-one series
Budowa:
Cajony serii "X-One" to jakość firmy Schlagwerk "Made in Germany" w niskiej i przystępnej cenie. Powierzchnia grająca zbudowana jest z trzech warstw brzozy, natomiast reszta instrumentu z ośmiu warstw brzozy. Instrumenty posiadają nowoczesne, ciekawe wzornictwo nadrukowane na płytę wierzchnią. Sprężyny zamontowane są pod optymalnym kątem, na stałe, bez możliwości regulacji, w górnej części płyty przedniej. Cajony serii "X-One" występują w dwóch rozmiarach: Medium (mają o 5 cm niższą budowę od standardowej (45 cm - jest zalecany szczególnie dla kobiet i młodych muzyków.) oraz Large (standardowy rozmiar Cajon).

Szczegóły techniczne:
Rozmiar L:
Płyta wierzchnia: brzoza, 3 warstwy lub SC6* (CP-150 i CP-160)
Korpus: brzoza, 8 warstw
Fornir: Vintage Wallnut (CP-150) lub  Hard Coal Stripes (CP-160). Wersje brzozowe posiadają nadruk.
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm
Sprężyna: 2 x 20 strun
Powierzchnia siedziska z powłoką antypoślizgową
Rozmiar M:
Płyta wierzchnia: brzoza, 3 warstwy
Korpus: brzoza, 8 warstw
Wersje brzozowe posiadają nadruk
Wymiary: 30 x 30 x 45 cm
Sprężyna: 2 x 20 strun
Powierzchnia siedziska z powłoką antypoślizgową

Brzmienie:
Mocne brzmienie basowe
Delikatna i kontrolowana odpowiedź werbla
Wyraźna separacja bass/snare
Strojenie Cajonu
Regulacja (strojenie):
W celu osiągnięcia optymalnego brzmienia werbla płyta czołowa jest przyklejona w 2/3 powierzchni, natomiast pozostała, górna część jest przykręcana jedenastoma śrubami umożliwiającymi strojenie. Obrazek po prawej stronie przedstawia kolejność regulacji, którą należy zachować podczas strojenia. UWAGA! Stosuj maksymalnie 1/4 obrotu na śrubę. Śruby oznaczone symbolem X nie podlegają regulacji. Przy górnej krawędzi może pojawić się falowanie płyty wierzchniej, jest to naturalne zjawisko i oznaka, że drewno pracuje dostosowując się do środowiska i wilgotności

Ustawianie sprężyn:
W modelach serii X-One nie ma możliwości ustawiania sprężyn.

 

 

 

2ione Budowa:
Nowoczesne brzmienie werblowe zostało uzyskane dzięki ustawieniu sprężyn pod ściśle określonym kątem do powierzchni gry, przez co spirale drgają wewnątrz instrumentu w kontrolowany sposób. Sprężyny mogą zostać sprawnie usunięte z cajon w celu uzyskania tradycyjnego kubańskiego brzmienia conga. Cajony serii "2inOne" występują w dwóch rozmiarach: Medium (mają o 5 cm niższą od standardowej (45 cm) - podobnie jak wysokość ramy roweru, określającej prawidłową wysokość siedzenia jest zalecany szczególnie dla kobiet i młodych muzyków.) oraz Large (standardowy rozmiar Cajon). Modele CP-408 i CP-410 występują w wersji Soft Touch - posiadają dodatkową warstwę materiału z EPDM, umieszczoną pomiędzy przednią płytą a korpusem cajon, w miejscu uderzania rękoma, dzięki czemu uzyskujemy większy komfort gry.

Szczegóły techniczne:
Rozmiar L:
Płyta wierzchnia: wielowarstwowa z buku lub brzozy (CP-404). SC6* w modelach CP-408 i CP-410
Fornir: ciemny dąb (CP-408) lub "Barista" (CP-410). Model CP-404 występuje w trzech wariantach kolorystycznych nadruku
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm
Sprężyna: 2 x 20 strun
Powierzchnia siedziska z powłoką antypoślizgową
Łatwo wyjmowalny mechanizm werblowy 
Dodatkową warstwę materiału z EPDM między korpusem a płytą przednią (tylko wersja Soft Touch!)
Rozmiar M:
Płyta wierzchnia: wielowarstwowa z buku lub brzozy, w zależności od modelu
Model CP-403 występuje w trzech wariantach kolorystycznych nadruku
Wymiary: 30 x 30 x 45 cm
Sprężyna: 2 x 20 strun
Powierzchnia siedziska z powłoką antypoślizgową
Łatwo wyjmowalny mechanizm werblowy 

Brzmienie:
CP-404 i CP-403 
Ze sprężynami:
Okrągły i bogaty bas
Kontrolowane brzmienie werbla
Bez sprężyn:
Tradycyjne, kubańskie brzmienie conga 
CP-410
Ze sprężynami:
Zdefiniowany, dość wydajny bas poprzez korpus z SPL
Skompresowane pasmo środka, wyraźny atak, kontrolowany werbel, dość głośny
Bez sprężyn:
Strojenie Cajonu
Tradycyjne, kubańskie brzmienie conga

Regulacja (strojenie):
W celu osiągnięcia optymalnego brzmienia werbla płyta czołowa jest przyklejona w 2/3 powierzchni, natomiast pozostała, górna część jest przykręcana jedenastoma śrubami umożliwiającymi strojenie. Obrazek po prawej stronie przedstawia kolejność regulacji, którą należy zachować podczas strojenia. UWAGA! Stosuj maksymalnie 1/4 obrotu na śrubę. Śruby oznaczone symbolem X nie podlegają regulacji. Przy górnej krawędzi może pojawić się falowanie płyty wierzchniej, jest to naturalne zjawisko i oznaka, że drewno pracuje dostosowując się do środowiska i wilgotności. 


Ustawienie sprężyn:
 

Włóż mechanizm sprężyn bliższą stroną do płyty rezonansowej 
Przesuń tak, aby zablokowała się na u-wsporniku
Przekręć w taki sposób, aby sprężyny przylegały do płyty wierzchniej, jednocześnie osadzając listwę we wsporniku
Zabezpiecz listwę mocującą gumką do zaczepu zamontowanego w górnej ściance cajon
W celu uzyskania brzmienia congo wykonaj powyższe czynności w kolejności odwrotnej

snarewire1snarewire2
snarewire3snarewire4

 

2 in one deluxe
Budowa:

Sprężyny wewnątrz cajon są zamocowane pod dokładnie określonym kątem do powierzchni gry, dzięki czemu możemy uzyskać łatwo kontrolowane i nowoczesne brzmienie werbla. Tak samo jak w serii 2inOne mechanizm sprężyn może być szybko zdemontowany, przez co możemy uzyskać pełne, klasyczne brzmienie congo. Korpus w cajon CP-432 jest wykonany z SPL-u, a w CP-430 z olchy. Cajony 2inOne Deluxe posiadają podwojoną liczbę sprężyn oraz 

Szczegóły techniczne:
Płyta wierzchnia: wielowarstwowa z buku
Fornir: wenge (CP-430), makassar (CP-432)
Korpus: SPL lub olcha (w zależności od modelu)
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm
Sprężyna: 2 x 42 struny

Brzmienie:
Głęboki pełny basStrojenie Cajonu
Delikatne, miękkie brzmenie werbla 

Regulacja (strojenie):
W celu osiągnięcia optymalnego brzmienia werbla płyta czołowa jest przyklejona w 2/3 powierzchni, natomiast pozostała, górna część jest przykręcana jedynastoma śrubami umożliwiającymi strojenie. Obrazek po prawej stronie przedstawia kolejność regulacji, którą należy zachować podczas strojenia. UWAGA! Stosuj maksymalnie 1/4 obrotu na śrubę. Śruby oznaczone symbolem X nie podlegają regulacji. Przy górnej krawędzi może pojawić się falowanie płyty wierzchniej, jest to naturalne zjawisko i oznaka, że drewno pracuje dostosowując się do środowiska i wilgotności. 

Ustawienie sprężyn: 
Włóż mechanizm sprężyn bliższą stroną do płyty rezonansowej 
Przesuń tak, aby zablokowała się na u-wsporniku
Przekręć w taki sposób, aby sprężyny przylegały do płyty wierzchniej, jednocześnie osadzając listwę we wsporniku
Zabezpiecz listwę mocującą gumką do zaczepu zamontowanego w górnej ściance cajon
W celu uzyskania brzmienia congo wykonaj powyższe czynności w kolejności odwrotnej

snarewire1snarewire2
snarewire3snarewire4


schlagwerk_agile


Budowa:

Słowo "Agilis" z języka łacińskiego oznacza "łatwy do przenoszenia", a w wielu innych językach jest symbolem dynamizmu, lekkości i witalności. Użycie tego słowa jako nazwa serii nie jest przypadkiem. Lekkie, uniwersalne brzmienie werbla z wyrównanym, subtelnym ale dokładnym brzmieniem basu tworzy idealną kombinację, chętnie wykorzystywaną w chórach szkolnych i kościelnych. Łatwo demontowalne sprężyny werblowe zmienią cajon w subtytut conga o subtelnym brzmieniu. Podseria Super Agile posiada dwa moduły z brzeniem werbla (sprężynowy w górnej części płyty jak w postawowej serii i łatwo wyjmowalny moduł werblowy ze strunami z możliwością regulacji naciągu, długości a także tłumienia strun u dołu płyty przedniej). Dają one czułą reakcję typu snare. Wyjątkiem w serii jest model Agile Dual Red posiadający dwie powierzchnie grające - otwór rezonanzowy umieszczony jest na bocznej ściance, przez co zmiana z brzmienia cajonu na brzmienie conga odbywa się przez przekręcenie cajon o 180 stopni. Płyty grające w modelach Agile i Agile Dual Red są w całości przyklejone, przez co cajon nie ma możliwości strojenia, natomiast Super Agile posiadają płytę w połowie przykręcaną - umożliwia to strojenie instrumentu. 

Szczegóły techniczne:
Płyta wierzchnia: Okoumé (CP-540) lub SC6* (CP-555, CP-585)
Fornir: Base Nature (CP-540), Ovangokl (CP-584) lub mahoń (CP-555)
Korpus: brzoza, 8 warstw
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm
Sprężyna: 12 (montowane horyzontalnie) / 12 + struny (Super Agile)

Brzmienie:
Agile:
Wyrównane, subtelne brzmienie basu
Lekkie, uniwersalne brzmienie werbla
Super Agile:
Bogate i okrągłe brzmienie basu
Bardzo czułe, zwinne, szybkie brzmienie werbla z czystym atakiem i szybką odpowiedzią
Agile Dual Red
Płyta "przednia": szybkie, precyzyjne, jasne, ale nie za suche brzmienie werblowe oraz ciepły i separowany bas
Płyta "tylna": suchy bas i suchy werbel, typowo kubański charakter dźwięku

Ustawienie sprężyn
Włóż sprężyny z jednej strony we wspornik zamocowany przy przedniej płycie
Zamocuj sprężyny we wsporniku z drugiej strony
Przyczep taśmę z rzepem do płyty przedniej, ma ona na celu tłumienie sprężyn

agile1agile2agile3

Ustawianie strun (tylko Super Agile):
Odkręć obie śruby znajdujące się po lewej i prawej stronie wewnątrz pudła
Umieść element utrzymujący struny tak, aby śruby znajdowały się pomiędzy strunami w środkowej części
Wkręć śruby tak, aby element utrzymujący struny utrzymywał się nieruchomo
Za pomocą środkowej śruby na elemencie ustaw naciąg strun tak, aby brzmienie odpowiadało Twoim preferencjom

seria La Peru

seria La Peru
Budowa:

La Perù to najpopularniejsza seria opracowana przez firmę Schlagwerk. Stosunek jakości do ceny jest tu doskonale wyważony. Konstrukcja bazuje na specjalnym naciągu strun Custom Winding Wire (CW2) z możliwością regulacji za pomocą śrub znajdujących się wewnątrz pudła. Ścisła selekcja materiałów i jakość wykonania stawia te instrumenty w czołówce cajon na świecie. Płyty przednie w instrumentach tej serii są w połowie przykręcane - umożliwia to strojenie cajonu. W 2020 roku seria la Perù została uzupełniona o dwa instrumenty okraszone sygnaturą EVO. EVO zbudowane są hybrydowo: dolna i górna część to olcha wędzona, boki - SPL, a tyna ściana to buk. Powierzchnia gry musiccenter.com.pl jest na wpół przyklejona i na wpół przykręcona, co daje efekt typowego basu w serii La Perù. Korpus z olchy/SPL dodatkowo wzmacnia kontrolowane basy. Struny werbla (2 x 4 - oddzielnie strojone sekcjami) dają bogate i ultra-precyzyjne dźwięki. Instrumenty z serii EVO to instrumenty wszechstronne, odpowiedni do każdego stylu muzycznego.

Szczegóły techniczne:
Standrad:
Płyta wierzchnia: SC6* lub brzoza, 3 warstwy (CP-4005)
Fornir: Wurzel, Zebrano lub Night Burl
Korpus: Okoumé lub brzoza, w zależności od modelu
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm (CP-4006: 30 x 30 x 55 cm)
Struny: Po dwie na stronę (w sumie 4), regulowane
EVO:
Płyta wierzchnia: SC6* 
Fornir: Nature lub Wallnut
Korpus: hybrydowy - płyty górna i dolna wykonane z olchy wędzonej, boki z SPL, tył z buku. 
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm 
Struny: Po dwie na stronę (w sumie 4), regulowane

Brzmienie:
CP-4005:
Bogate brzmienie basów
Silny charakter crashowy 
Bardzo wyrównany i łatwy do kontrolowania werbla
CP-4006:
Pełne brzmienie basów
Doskonała odpowiedź strun werblowych
CP-4007:
Ciepłe, bogate brzmienie basu
wyraźne brzmienie środkowe werbla
CP-4011: 
Ciepłe brzmienie basów,  
Bogaty w tony średnie werbel
Instrumenty EVO:
Okrągłe, ciepłe brzmienie basu
Bardzo precyzyjny, czuły i mocny werbel
Strojenie Cajonu 
Regulacja (strojenie):
W celu osiągnięcia optymalnego brzmienia werbla płyta czołowa jest przyklejona w 2/3 powierzchni, natomiast pozostała, górna część jest przykręcana jedenastoma śrubami umożliwiającymi strojenie. Obrazek po prawej stronie przedstawia kolejność regulacji, którą należy zachować podczas strojenia. UWAGA! Stosuj maksymalnie 1/4 obrotu na śrubę. Śruby oznaczone symbolem X nie podlegają regulacji. Przy górnej krawędzi może pojawić się falowanie płyty wierzchniej, jest to naturalne zjawisko i oznaka, że drewno pracuje dostosowując się do środowiska i wilgotności. 

Ustawianie strun:
Instrumenty serii la Perù posiadają innowacyjny system Custom Winding Wire (CW2), który posiada regulację napięcia strun umieszczonych w środku pudła rezonanzowego cajonu. Aby to zrobić, odczep rzepy przytrzymujące struny (1), a następnie prostu dokręć lub rozluźnij śrubę (2) przytrzymującą struny, aby uzyskać napięcie oraz brzmienie, które Cię zadowala. Przed ponownym przytwierdzeniem rzepów (1), możesz także poszerzyć lub zwężyć rozstaw strun w Twoim instrumencie. 

 

String setting la peru

 

Urban OSBudowa:
Seria Urban OS została pomyślana dla muzyków wykorzystujących instrument przede wszystkim w koncertach plenerowych i ulicznych. Odwierciedla to wygląd instrumentu. Instrumenty tej serii dają intensywne, głośne i przebijające się brzmienie z dużą ilością basu nawet bez użycia mikrofonu. Teksturowany wzrór płyty wierzchniej, wykonanej z Okoume, oferuje większą powierzchnię gry podczas gry z użyciem miotełek do cajon. Konstrukcja bazuje na naciągu strun Custom Winding Wire (CW²) znanej z serii La Perù z możliwością regulacji za pomocą śrub znajdujących się wewnątrz pudła, natomiast pudło rezonansowe wykonane jest ośmiu warstw sklejki brzozowej.

Szczegóły techniczne:
Płyta wierzchnia: Okoume, w pełni przykręcana
Fornir: Old Red (CP-5210) lub Grunge Black (CP-5230)
Korpus: brzoza, 8 warstw
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm
Struny: Po dwie na stronę (w sumie 4), regulowane

Brzmienie:
 Dynamiczny, definiujący bas
Pełny, szorstki, głośny werbel
Przebijający się dźwięk umożliwia grę bez dodatkowego nagłośnienia
Strojenie Cajonu
Regulacja (strojenie):
W celu osiągnięcia optymalnego brzmienia werbla płyta czołowa jest przyklejona w 2/3 powierzchni, natomiast pozostała, górna część jest przykręcana jedenastoma śrubami umożliwiającymi strojenie. Obrazek po prawej stronie przedstawia kolejność regulacji, którą należy zachować podczas strojenia. UWAGA! Stosuj maksymalnie 1/4 obrotu na śrubę. Śruby oznaczone symbolem X nie podlegają regulacji. Przy górnej krawędzi może pojawić się falowanie płyty wierzchniej, jest to naturalne zjawisko i oznaka, że drewno pracuje dostosowując się do środowiska i wilgotności. 

Ustawianie strun:
Instrumenty serii Urban OS posiadają innowacyjny system Custom Winding Wire (CW2), który posiada regulację napięcia strun umieszczonych w środku pudła rezonanzowego cajonu. Aby to zrobić, odczep rzepy przytrzymujące struny (1), a następnie prostu dokręć lub rozluźnij śrubę (2) przytrzymującą struny, aby uzyskać napięcie oraz brzmienie, które Cię zadowala. Przed ponownym przytwierdzeniem rzepów (1), możesz także poszerzyć lub zwężyć rozstaw strun w Twoim instrumencie. 

String setting la peru

Precise OSWnętrze cajonu precise standard
Budowa:

Seria Precise OS została pomyślana dla muzyków potrzebujących czułych i precyzyjnych w niuansach instrumentów. Inspirują szerokim zakresem dynamicznym od bardzo delikatnego werbla z bardzo precyzyjna odpowiedzią po zaokrąglony, dobrze zbalansowany bas. Pudło rezonansowe podstawowych instrumentów serii wykonane jest ośmiu warstw sklejki brzozowej oraz buku na ścianie tylnej, natomiast płyty przednie (grające) z kompozytu SC6*. Precise OS EVO posiadają korpus z litej, wędzonej olchy (20 mm), a tyna ściana to buk. Powierzchnia gry, podobnie jak w podstawowych modelach, jest jest całkowicie przykręcona przy użyciu systemu operacyjnego "Open sound and fully screwed" (OS). Płyta wierzchnia jest poddawana takiemu samemu zabiegowi jak „La Perù EVO” i jest ściskana przez tłoczenie, które zostało opracowane dla lepszej reakcji werbla. Korpus ze 100% olchy oferuje kontrolowany, bardzo suchy bas bez szumu krzyżowego werbla. Dodatkowo pasmo sub-basowe podkreślane jest poprzez fabrycznie zamontowaną tubę CBT-10 (CP-5901). Konstrukcja instrumentów bazuje na naciągu strun Custom Winding Wire (CW²) znanej z serii La Perù z możliwością regulacji za pomocą śrub znajdujących się wewnątrz pudła.

Szczegóły techniczne:
Standrad:
Płyta wierzchnia: SC6* 
Fornir: Black Silver lub Dark Santos
Korpus: brzoza, 8 warstw. Ściana tylna z buku
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm (CP-4006: 30 x 30 x 55 cm)
Struny: Po dwie na stronę (w sumie 4), regulowane
EVO:
Płyta wierzchnia: SC6* 
Fornir: Gabon Black (CP-5901) lub Wallnut (CP-5905)
Korpus: hybrydowy - płyty górna i dolna wykonane z olchy wędzonej, boki z SPL, tył z buku. 
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm 
Struny: Po dwie na stronę (w sumie 4), regulowane

Brzmienie:
Standard:
Okrągły, dynamiczny bas
Różnorodny i dynamiczny werbel
Największa precyzja brzmieniowa ze wszystkich serii cajon
EVO:
CP-5901:
Kontrolowany, bardzo suchy bas bez efektu krzyżowego werbla.
Dodatkowo bas jest obniżony i wzmocniony dzięki fabrycznie zainstalowanej tubie basowej CBT-10.
Werbel bardzo precyzyjny i czuły.
CP-5905
Kontrolowany, bardzo suchy bas bez efektu krzyżowego werbla
Bardzo precyzyjny i czuły werbel
Płyta przednia z orzecha dodatkowo dodaje ciepła i koloru
Strojenie Cajonu 
Regulacja (strojenie):
W celu osiągnięcia optymalnego brzmienia werbla płyta czołowa jest przyklejona w 2/3 powierzchni, natomiast pozostała, górna część jest przykręcana jedenastoma śrubami umożliwiającymi strojenie. Obrazek po prawej stronie przedstawia kolejność regulacji, którą należy zachować podczas strojenia. UWAGA! Stosuj maksymalnie 1/4 obrotu na śrubę. Śruby oznaczone symbolem X nie podlegają regulacji. Przy górnej krawędzi może pojawić się falowanie płyty wierzchniej, jest to naturalne zjawisko i oznaka, że drewno pracuje dostosowując się do środowiska i wilgotności. 

Ustawianie strun:
Instrumenty serii Precise OS posiadają innowacyjny system Custom Winding Wire (CW2), który posiada regulację napięcia strun umieszczonych w środku pudła rezonanzowego cajonu. Aby to zrobić, odczep rzepy przytrzymujące struny (1), a następnie prostu dokręć lub rozluźnij śrubę (2) przytrzymującą struny, aby uzyskać napięcie oraz brzmienie, które Cię zadowala. Przed ponownym przytwierdzeniem rzepów (1), możesz także poszerzyć lub zwężyć rozstaw strun w Twoim instrumencie. 

String setting la peru

Fineline comfortFineline wnętrze
Budowa:
Tradycja i nowoczesność - w żadnej innej serii cajon  nie można odnaleźć tak harmonijnego połączenia pomiędzy tradycyjnymi wartościami i stale udoskonalaną technologią dźwięku. Sprężyny umieszczono optymalnie, opierając się na dobrze sprawdzającej się konstrukcji la Peru, lecz w odróżnieniu od oryginału jest ich po 6 na każdą stonę. Utrzymują one indywidualne brzmienie charakterystyczne dla płyt przednich i zapewniają niewiarygodnie wrażliwą czułość. Łagodne zaokrąglenia serii Fineline Comfort razem z całym, nowym stylem tworzą spójną, wyrazistą całość - oferując tym samym grającemu komfortową jakość gry. W konstrukcji siedmiowarstwowego korpusu bukowego użyto procesu CLM (ang. Cross-Laminating&Moulding), natomiast płyta przednia to laminat SC6* z pięknym fornirem w różnych wariantach (w zależności od wybranego modelu). Warto dodać, że drewno na fornir jest w każdym przypadku ręcznie selekcjonowane z pośród najwyższej jakości drewna.

Szczegóły techniczne:
Płyta wierzchnia: SC6* 
Fornir: Morado, Mocca, Tineo lub Dark Night w zależności od modelu
Korpus: buk w technologii CLM (Cross & Laminating Molding), 7 warstw
Wymiary: 30 x 30 x 50 cm 
Struny: Po sześć na stronę (w sumie 12), regulowane

Brzmienia:
CP-604:
Dość ciemne, osadzone, charakterystyczne dla drewna hebanowego
Delikatna odpowiedź werblowa
CP-605
Nośne, nieco ciemne, charakterystyczne dla drewna palisandrowego
Delikatna odpowiedź werblowa
CP-608
Dość ciemne, głębokie, nie agresywne
Delikatna odpowiedź werblowa
CP-609
Pełne i okrągłe brzmienie basu
Delikatna odpowiedź werblowa
Strojenie Cajonu 
Regulacja (strojenie):
W celu osiągnięcia optymalnego brzmienia werbla płyta czołowa jest przyklejona w 2/3 powierzchni, natomiast pozostała, górna część jest przykręcana jedenastoma śrubami umożliwiającymi strojenie. Obrazek po prawej stronie przedstawia kolejność regulacji, którą należy zachować podczas strojenia. UWAGA! Stosuj maksymalnie 1/4 obrotu na śrubę. Śruby oznaczone symbolem X nie podlegają regulacji. Przy górnej krawędzi może pojawić się falowanie płyty wierzchniej, jest to naturalne zjawisko i oznaka, że drewno pracuje dostosowując się do środowiska i wilgotności. 

Ustawianie strun:
Instrumenty serii Fineline Comfort posiadają innowacyjny system Custom Winding Wire (CW2), który posiada regulację napięcia sprężyn umieszczonych w środku pudła rezonanzowego cajonu. Aby to zrobić, odczep rzepy przytrzymujące sprężyny (1), a następnie prostu dokręć lub rozluźnij śrubę (2) przytrzymującą sprężyny, aby uzyskać napięcie oraz brzmienie, które Cię zadowala. Przed ponownym przytwierdzeniem rzepów (1), możesz także poszerzyć lub zwężyć rozstaw sprężyn w Twoim instrumencie.

Fineline regulacja

bass cajonBudowa: Dwa modele Bass Cajon dopełniają ofertę niemieckiego producenta tych instrumentów oferując obszerną bazę  basu w połączeniu z efektem werbla dając czystą energię akustyczną. Skonstruowane w technologii 2inOne - sprężyny wewnątrz cajon są zamocowane pod dokładnie określonym kątem do powierzchni gry, dzięki czemu możemy uzyskać łatwo kontrolowane i nowoczesne brzmienie werbla przy bardzo głębokim basie.

Szczegóły techniczne:
Płyta wierzchnia: różne gatunki buku w zależności od modelu
Fornir: brak. W modelu CP-462 nadruk
Korpus: drewno Okoume, 7 warstw
Wymiary: 50 x 30 x 48 cm 
Sprężyny: 40 spirali w modelu CP-460, 84 spirale w modelu CP-462

Brzmienie:
CP-460:
Mocne brzmienie basu 
Zintegrowane brzmienie werbla
CP-462:
Obszerne brzmienie basu 
Lekkie i przyjemne brzmienie werbla

Ustawienie sprężyn: 
Włóż mechanizm sprężyn bliższą stroną do płyty rezonansowej 
Przesuń tak, aby zablokowała się na u-wsporniku
Przekręć w taki sposób, aby sprężyny przylegały do płyty wierzchniej, jednocześnie osadzając listwę we wsporniku
Zabezpiecz listwę mocującą gumką do zaczepu zamontowanego w górnej ściance cajon
W celu uzyskania brzmienia congo wykonaj powyższe czynności w kolejności odwrotnej

Dziękujemy za skorzystanie z naszego poradnika oraz przeglądu serii. Mamy nadzieję, że pomógł on Tobie lepiej zorientować się w bogatym świecie cajon i wybrałeś instrument, który pomoże Tobie wyrażać siebie w każdych warunkach scenicznych i gatunkach muzycznych. 

*SC6 to opracowany i zastrzeżony przez firmę Schlagwerk sześciowarstwowy materiał, z którego wykonana jest płyta przednia ("grająca") posiadająca doskonałe właściwości dźwiękowe. Jest ona bardzo sprężysta, cienka, a jednocześnie niezwykle trwała, aby wytrzymać mocne uderzenia. Płyty laminowane są fornirami wzmacniającymi dźwięk i nadającymi barwę.

Opracowanie: M. Godek, J. Kaniewski, R. Pawelczak (Music Center)